reklama

Čas na zastavenie

Bolo to nedávno, krásny májový deň, slnko pražilo ako šialené a ja som sa vybral do "prírody"...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)
Obrázok blogu
(zdroj: nygus - http://onephoto.net/portfolio.php3?id_autora=10006)

...rozhodol som sa nájsť si nejaké tiché a tienisté miesto vhodné na čítanie si o integráloch a podobných zábavách. Po polhodinke sa mi pošťastilo objaviť jeden park, bývalú kráľovskú oboru. Vyhliadol som si vhodnú lavičku, ani na slnku, ani v tieni a snažil sa sústrediť na hadíky a veľké Éčka (čítaj sumy), no ako by človek mohol...
...keď sa mu za chrbtom odohráva celý svet: dve baby, ktoré si rozprávajú o zážitkoch zo skrášľovacieho salónu (tie tvoje nové nechty nie sú na zahodenie), chalani, ktorí sa nemôžu dohodnúť na tom, kto mal vyhrať vo futbale (určite naši:), párik, rozoberajúci miesto letnej dovolenky (Bulharsko alebo Taliansko?). Neskôr večer dievčence, ktoré netušia, prečo ten super chalan nevolá (tiež som tomu nerozumel)...
Ľudia sa trúsili hore dolu - fotograf, ktorý si zvečnil divoké tulipány, deti sa hrali so psíkom cudzieho pána (psík sa veľmi úspešne tvári, že nepočuje pánovo naliehavé volanie:), všetci chodia iba tak okolo, a zrazu sa mi pozdraví jedna pani v stredných rokoch a opýta sa, či je vedľa mňa voľné. Môj prvý pohľad ma presvedčil, že ju nepoznám, druhý, že to bude zaujímavé. Priznám sa, bol som prekvapený a ledva som jej odpovedal, nech sa kľudne posadí. Po asi minútke ticha sa ma opýtala, či nemám cigaretu. S úsmevom som jej odpovedal, že bohužiaľ nemám a tváril som sa, že čítam vlastné poznámky, no čakal som, čo urobí. Dlho som čakať nemusel. Vzápätí sa totiž postavila a povedala: "Tak já už pújdu." Pozdravil som ju a venoval jej ešte jeden letmý pohľad. Zodvihla z lavičky veľkú tašku, v ktorej si odniesla všetky svoje tajomstvá so sebou.

A prečo mi to tak utkvelo v pamäti? Neviem, zdalo sa mi, že na mňa dýchol závan ľudskosti, niečoho prchavého, čo tí anonymní okolo nemali.
Niekedy je dobré zastaviť sa a poobzerať sa, či vedľa vás nestojí človek, ktorý sa usmieva, možno to bude ten váš...
...váš podnet na zamyslenie sa nad tým, prečo sa stále mračíme na slnko i dážď a kam sa chceme raz doponáhľať...

Peter Fabian

Peter Fabian

Bloger 
  • Počet článkov:  32
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Má rád: krehké čerstvé pečivo, syr v akejkoľvek forme, teplo, svoj neporiadok :)Nemá rád: konce, začiatky, studené nohy, čakanie...Homo sum, humani nihil a me alienum puto... Zoznam autorových rubrík:  hlavné margináliemusic!SúkromnéPočítačePísačkyFotoNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu